De Vlashoek | Nieuwsbrief 13 (2019-2020)
3378
post-template-default,single,single-post,postid-3378,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Nieuwsbrief 13 (2019-2020)

Beste ouders / verzorgers,

Nieuwe directeur en groepsleerkracht

U hebt via  de brief van dhr. Luc van Heeren, de voorzitter van het college van bestuur van De Hoeksche School al vernomen dat dhr. Jordey van Dam officieel is aangesteld als nieuwe directeur van De Vlashoek. In hetzelfde bericht heeft Jordey zich al kort  kunnen presenteren. 

De sollicitatieprocedure verliep voorspoedig en de keuze was unaniem. Gelukkig zijn ook de kinderen het eens met de keuze van de medezeggenschapsraad. Zij staken hun mening dan ook niet onder stoelen of banken! Op bijgaande foto kunt u zien dat ze hem meteen ook als burgemeester hebben aangesteld.

Een goede start en ik feliciteer de kinderen, de collega`s, de ouders en niet te vergeten mijn opvolger van harte met deze aanstelling als directeur van onze school.

Afgelopen week is de andere nieuw aangestelde collega, Geke Hootsen, alvast een dagje komen meedraaien om nader kennis te maken met onze school. Nu de twee nieuwe collega`s bekend zijn, is het ook tijd om de groepsbezetting voor komend schooljaar bekend te maken.

De groepsbezetting

 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag
Groep 1/2Angela de RegtAngela de RegtSaskia LeendersAngela de RegtSaskia leenders
Groep 3/4Kelly DegelingKelly DegelingGeke HootsenGeke  HootsenKelly Degeling
Groep 5/6Mariska van der LindenMariska van der LindenLaetitia KettingMariska van der LindenLaetitia Ketting
Groep 7/8Kim CevaalKim CevaalKim CevaalKim CevaalKim Cevaal
Extra  DirecteurDirecteur Saskia: IB Plusklas en hulpklas: Astrid PrevooDirecteurDirecteur Laetitia: Leesklas Plusklas en hulpklas: Astrid PrevooDirecteur

Zorgen voor kwaliteit

We werken serieus en systematisch aan de kwaliteit van ons onderwijs en stellen onszelf de volgende vragen:

  1. Wat beloven wij? Welke kwaliteit kunnen alle betrokkenen verwachten?
  2. Doen we wat we beloven? En hoe meten we dat?
  3. Welke kwaliteit moeten we vasthouden 
  4. Welke aspecten willen we verbeteren? En: Hoe pakken we dat aan?

Wij kunnen onze eigen kwaliteiten wel beoordelen, maar voor een objectief oordeel is het belangrijker te meten wat anderen vinden. Te denken valt aan een beoordeling door de inspectie, een externe instantie en ouders en/of leerlingen. We hebben in het voorjaar net een onderzoek van de onderwijsinspectie achter de rug en gelukkig een lovend oordeel ontvangen.

WMK Primair Onderwijs Vragenlijsten

We vragen ouders, leerlingen en leerkrachten om het jaar en leerlingen ieder jaar om vragenlijsten digitaal en anoniem in te vullen. De gehanteerde vragenlijsten (WMK) zijn volledig afgestemd op het toezichtkader van de Inspectie van het Onderwijs. Deze keer stond voor de leerlingen het onderwerp Veiligheid centraal.

De Vragenlijst bestaat in totaal uit 40 vragen. Hoe zit het met de veiligheidsbeleving, het welbevinden, de fysieke veiligheid en de sociale veiligheid. Hoe is de opstelling van de leerlingen en hoe vind je het optreden van de leerkracht.

De respons op de Vragenlijst was 98%: 39 van de 40 respondenten heeft de Vragenlijst ingevuld. Het responspercentage is uitstekend; de Vragenlijst werd door heel veel respondenten ingevuld. Daardoor geven de uitslagen een zeer betrouwbaar beeld van de mening van de respondenten. OBS De Vlashoek scoort als school een 3,77. Daarmee scoort de school uitstekend. We zijn blij met het oordeel van de kinderen.

Waardering van de vragen:

Onvoldoende (score tot 2,50) 0 0,0%                         Zwak (matig) (score tussen 2,50 en 3,00) 0 0,0%

Voldoende (score tussen 3,00 en 3,25) 0 0,0%        Ruim voldoende (score tussen 3,25 en 3,50) 3 7,5%

Goed (score tussen 3,50 en 3,75) 10 25,0%              Uitstekend (score tussen 3,75 en 4,00

De laatste weken

We gaan al aardig in de richting van de zomervakantie en tot die tijd kunnen we nog steeds niet in het gymlokaal. De gymlessen worden dan ook buiten gehouden en we constateren dat dit minstens zo leuk is. Vakdocent Rowin de Haas verzint iedere week nieuwe spellen en uitdagingen en tekent daartoe mysterieuze vakken, cirkels en lijnen op het plein.

Het leuke is dat de kinderen de spellen dan de rest van de week blijven spelen; ze vinden het dus echt leuk! Deze dinsdag stond een spannend Koningsspel, Lummelen en Boogschieten op het programma. En de openstaande containerdeksel was het doel; pret voor 10 dus.

Verder zijn alle groepen nog druk bezig met de Citotoetsen, dus het is fijn dat zij met buitenspel hun energie weer even kwijt kunnen. Toch hopen we dat we na de vakantie weer gebruik te kunnen maken van de gymnastiekzaal en dat het schoolleven verder ook weer helemaal als vanouds zal zijn. Na de zomervakantie gaan we werken met de nieuwe versie van De Wereld in Getallen, een methode voor rekenen voor de groepen 3 t/m 8. In groep 3 starten de kinderen met Lijn 3, een aansprekende nieuwe leesmethode. Genoeg om naar uit te kijken, maar eerst nog even aan de slag voor de laatste loodjes!

Met vriendelijke groet.

Ook namens het team,

Marianne Wissink